SIIM – rulluisutamisest olümpiaadideni

Foto: Erakogu

Siim Sander Rooba (17) on energiline Saku Gümnaasiumi 11a klassi õpilane, kellele meeldib rulluisutada. Lisaks paljudele hobidele, saavutab Siim häid tulemusi ka erinevatel olümpiaadidel. 

Millised on olnud ning millised on su praegused hobid?
Minu hobid on olnud BMX-iga sõitmine, rulluisutamine, mootorrattaga ringraja sõitmine ehk asfaldi peal võidusõit. Lemmiktegevusi on palju, kuid neid ei saa lausa hobideks nimetada. Hetkel tegelen kõige rohkem rulluisutamisega.
Kuidas sa jõudsid rulluitamiseni?
Ma olin umbes 7-aastane, kui sain omale esimesed rulluisud. Meie korterite ette tehti uus asfalttee ja kõik teised sõitsid ka. Rohkem hakkasin tegelema sellega kuskil 11-aastaselt, kui isa viis mind FNS-ile sõitma (Friday night skate). Siis toimus väike paus ning nüüd võtsin asja uuesti käsile ja olen väga rahul.
Mis sind kõige rohkem huvitab rulluitamise juures?
Mind kõige rohkem köidab see, et rulluisutamine on mõnus ja lihtne. Linnas on uiskudega igale poole transport. Kui mu paljud sõbrad ei uisutaks, siis ka mina ei uisutaks hetkel nii palju. Mina olin see, kes süstis nendesse uisutamist ning nüüd on sõpradega koos väga tore.
Kas sa tegeled veel ka oma vanade hobidega?
Ikka tegelen oma vanade hobidega. Just ringraja sõiduga, sest see on väga lahe ja mulle meeldib. Olen saavutanud ka häid kohti ja eks kõik, mis tuleb hästi välja, meeldibki.
Oled sa mõelnud mõnele uuele spordialale, milles end arendada?
Uue spordiala peale olen mõelnud küll, kuid seegi on seotud rulluisutamisega. Nimelt, peale slaalomi tahaksin sõita ka kiiruisutamist. Selleks on vaja teistsuguseid uiske. Uiskudel peavad olema hästi suured rattad, et kiirus oleks suur ning madal saabas, et saaks võimalikult tugevaid tõuked teha.
Kuidas sa jõuad kooli kõrvalt tegeleda veel rulluitamise ja muude asjadega?
Ikka jõuab tegeleda rulluisutamisega ka kooli kõrvalt. Mõnikord võtan rulluisud ilusa ilmaga lausa kooli kaasa, et saaks kohe peale tunde sõitma minna. Sõitma lähen tavaliselt väikse kooli ette. Panen oma torbikud maha ja siis harjutan.
Kulutad sa palju aega õppimisele?
Kulutan muidugi palju aega õppimisele, sest kõik see aeg, kui ma koolis olen, siis ma ju õpin. Aga kodus ma nii väga kaua ei kuluta sellele aega.
Sa käid erinevatel olümpiaadidel (keemia, füüsika), kas sa õpid nendes ainetes kuidagi eriliselt rohkem või on need lihtsalt „sinu“ ained?
Ei, ma ei õpi keemias ja füüsikas oluliselt rohkem. Võib isegi öelda, et vähem. Kui tunnis lihtsalt kaasa mõelda ja seal mõned asjad meelde jätta, siis sellest piisab. Kokkuvõttes on need ikkagi loogikaga lahendatavad ained ja see ongi hea.
Kas keemia ja füüsika on tõesti rasked ained, arvestades, et paljud ei saa aru või siis lihtsalt ei meeldi?
Ma arvan, et keemia ja füüsika on rasked inimestele, kellel on just faktimälu. Neil on peas nagu mingi riiul, kust saab üles otsida õige raamatu, sealt valida õige lehekülje ning siis saab teada mingi aastaarvu. Kuid keemia ja füüsika on kerged inimestele, kes oskavad peas teha süsteeme. Mingi valemi päheõppimine on raske, kuid kui sa tead selle tähendust või põhimõtet, siis saab selle tuletada. Mõnikord saab ülesande lahendada isegi ilma selle valemita.
On ka selliseid aineid, mida sa ei salli?
Ei, mul ei ole aineid, mida karvavõrdki ei salli.
Aga aineid, milles on sul raskusi?
Muidugi on aineid, milles ma ei ole hea. Minule üldiselt ei istu igasugused keeled. Ma ei tea miks, aga nii on.

Foto: Erakogu

Kelleks sa pisikesena saada tahtsid?
Ma tahtsin saada ehitajaks. Seda võib-olla sellepärast, et ma ei teadnud eriti rohkem ameteid. Võibolla ka sellepärast, et ma mäletan lasteaiast ühte seika, kus pidime tegema liigutusi, mis on seotud sellega, kelleks tahan saada. Sel hetkel tuligi esimese asjana meelde just ehitaja ja see on võibolla ka põhjus.
Pool 11. klassi on juba möödas ning ega ka kooli lõpetamine pole enam kaugel. On sul ka välja valitud mõni eriala, mida sa tahaksid edasi õppida või on sul kõik veel täiesti lahti, nagu paljudel lõpetajatel?
Mind muidugi huvitaks edasiõppimiseks kohad, kus on vaja reaalaineid, kuid tahan ka samas saada juristiks või advokaadiks. Mind on selle koha pealt just innustanud filmid, kus toimub vaidlemine kohtus ja oma õiguste tagaajamine. Seal tekib tunne, et küll on hea kellelegi koht kätte näidata. Samas meeldiks ka olla investor või n-ö börsihai.
Kuidas sa kujutad end ette 30 aasta pärast?
Kolmekümne aasta pärast olen siis 47 aastat vana. Ma kujutan seda sellisena ette, et mul on äärelinnas ilus majakene suure muruväljakuga. Maja ees on uhke BMW ja garaažis seisab jala peal Yamaha tsikkel. Köögis teeb süüa väga tore naine, kes kokkab hästi. Ülikoolis käivad 3 edukat last. Tööd teeksin kodus. Tahan olla siis sama elurõõmus nagu hetkel – naerda iga väiksemagi asja peale ning olla positiivne!

Tekst: Kelly Laane

Lisa kommentaar

