Kristina – Särav noor õpetaja

Rõõmsameelne ja särav eesti keele õpetaja Kristina Ait räägib oma kogemustest ja põhjustest, mis ta õpetamiseni viisid.

Miks te hakkasite õpetajaks ja miks just eesti keel?
Õpetajaks ma ei hakanud, vaid sain selleks päris kogemata. Teise kursuse alguses pakuti mulle eesti keele ja kirjanduse õpetaja kohta Tallinna Järveotsa Gümnaasiumis. Kuna tööd oli vaja, siis mõtlesin, et proovin. Vaene tudeng olemisest oli selleks ajaks juba parajalt kõrini. Ja nagu näete, õpetaja olen siiani, kuigi veel 3,5 aastat tagasi olin absoluutselt veendunud, et minust mitte kunagi õpetajat ei saa. Eesti keelt õppisin, sest mõte eesti keele tutvustamisest võõramaalastele tundus põnev. Õppisin eesti keelt võõrkeelena ja eesti kultuuri (eesti keele õpetamist välismaalastele), mitte eesti filoloogiat.
Mis hinded teil eesti keeles olid, kui te koolis käisite?
Valdavalt kolmed, neljad ja viied, vahel mõni kaks ka. Grammatikat ma eriti ei osanud, need tööd olid tavaliselt kolmed või neljad. Kirjandite eest sain paremaid hindeid.
Kelleks te tahtsite saada, kui olite väike?
Väiksena tahtsin saada kondiitriks, kosmonaudiks ja juuksuriks. Päris väiksena unistasin baleriiniks saamisest. Mul oli täpiline kahar seelik, kui tuju peale tuli, siis panin selle selga ning kujutasin ette, et olen baleriin. Emale see eriti ei meeldinud, sest mul oli vaja siis tal jalus hõljuda. Hiljem, juba suurena, tahtsin päris pikka aega psühholoogiks saada.
Kas te koolis spikerdasite ja kas jäite ka vahele?
Spikerdasin küll, vahele ei jäänud. Arvan, et üks õpetaja teadis, et pea terve klass spikerdab, aga ta ei teinud sellest välja.
Kas teil on klassi ees midagi tobedat või naljakat juhtunud?
Eelmises koolis oli üks parajalt tobe juhtum. Kuna koolis oli anda ainult kaks tundi ja pidin minema ülikooli, riietusin mugavalt teksadesse ja T- särki, pükstele unustasin vöö peale panna. Tunni ajal kummardusin üle laua, et õpilasele tööd tagasi anda, kui järsku kuulsin ühe poisi väga elevil hüüet: “Õpetaja pesu paistab!!!” Ega sellega veel asi ei piirdunud. Teised poisid olid kangesti huvitatud, mis värvi õpetaja pesu on. Sellele vastuse saanud, tõusis üldine elevus, mille vaigistamiseks kulus umbes viis minutit. Tegu oli 6. klassiga. Eks tobedaid ja naljakaid juhtumeid ole veel, aga see oli üks meeldejäävaim.
Mis on kõige naljakam asi, mis õpilased teile öelnud on?
Armsaid asju on mulle palju öeldud, naljakaid ei tule praegu meelde. Üks näide:
Õpilane: “Õpetaja, jumal tänatud, et te elus ja terve olete!
Mina: “ Aga miks ma ei peaks olema?
Õpilane: “ Ma otsisin teid igalt poolt, teid ei olnud kusagil, ma nii muretsesin!
Mina: “ Kallikene, mul oli eile vaba päev. Mind ei ole esmaspäeviti koolis!
Kas olete mingit eriala veel õppinud?
Ülikoolis oli kõrvaleriala hispaania keel ja kultuur.
Millega tegelete vaba ajal?
Aeg- ajalt käin kodus Saaremaal. Veedan sõpradega aega, käin kinos, vahel loen. Kahjuks ei ole mul just palju vaba aega.
Millist muusikat eelistate?
Valdavalt kuulan igasugust. Pubekate- pop ja väga-väga raske muusika ei meeldi.
On teil mõni hobi või lemmiktegevus ning mis see on?
Mulle meeldib reisida. Kui pool aastat ei ole kusagil käinud, siis tekib juba vajadus kuhugi minna.
Missugune värv teile meeldib kõige rohkem?
Mulle meeldib sinine.
Kas olete rohkem kassi või koera inimene?
Koera, kuigi meil on Tallinnas korteris kass (pole küll minu oma).
Kas olete palju reisinud? Kus on teile kõige rohkem meeldinud?
Nii ja naa. Euroopas olen küllaltki palju ringi käinud, väljaspool Euroopat ainult ühes riigis. Kõige rohkem meeldis mulle Hispaanias, elasin seal isegi 5 kuud. Norras ja Slovakkias oli ka äärmiselt tore, sest mulle tohutult meeldivad mäed. Olen isegi Skandinaavia mäestiku ja Madal-Tatrate kõrgeimat tippu vallutamas käinud. Ka Tuneesia on märkimist väärt, seal blondina juba märkamatuks ei jää.
Millised on teie tulevikuplaanid?
Järgmisel aastal tahaksin tagasi ülikooli minna ja antropoloogiat või keeleteadust õppida. Tahaksin mingi aja ka välismaal õppida või töötada. Miljonäriks võiks ka saada!

Tekst: Debby Titson

Lisa kommentaar

