Inga Nurme VS Britt Rosenberg

Mida tähendavad teie jaoks jõulud?

„Ma pole kiriku inimene, kuid jõulud on minu jaoks selline pühalik aeg. Need on kokkuvõtete tegemiseks, kuidas aasta on läinud. Ma pole ka kingituste inimene. Kingitused on küll muidugi toredad, aga jõulud on mulle eelkõige aeg oma lähedastega olemiseks.“

Inga Nurme, muusika õpetaja

„Kuna ma pole usklik, siis ma ei võta jõule kristliku pühana ja kindlasti mitte ka kingituste tegemise ajana, vaid perioodina, kus kõik on rahulikum. Aga jõulud, aeg kui selline, on mu lemmik aastaaeg. Ma loen jõule viiendaks aastaajaks, millega kaasneb see, et kõik peres tulevad kokku, lumi tuleb maha ja head jõulutoidud tulevad poodi. Kaasas käib ka selline kummaliselt hea jõulurahu. Kingituste hullust mul ei ole ning ma teen kingid ise, näiteks portselanist. Tunnen kohustust, sest teised ootavad kinke, aga mulle ei meeldi, et neid minult küsitakse ning mulle ei meeldi ka ise teistelt küsida, mida nad kingiks saada tahaksid. Kuid ma armastan päkapikke! Ma jälitan neid iga hommik. Meil oli traditsiooniks jõuludel see, et jätsime toidu ööseks lauda, et hinged saaksid pärast sööma tulla. Lisaks armastan Nigella „Korsetipurustaja“ kooki ning mu lemmik jook on glögi, koos rosinate ja mandlilaastudega, mis on eriti hea Raekoja jõululaadal. Ma loen veel Astrid Lindgreni jõulujutte ja ma vaatan „Home Alone’i“, mida teevad vist kõik. Sel aastal ma hakkasin ehitama jõululinna, aga see läks metsa, sest ma olen lohakas ja ei saanud katust majale ning siis ma loobusin, kuigi asjad olid mul ostetud. Aga ma olen tänulik, et selline aeg nagu jõulud on olemas.“

Britt Rosenberg, 12a

Tekst: Kelly Laane

Lisa kommentaar

