Saku vs Tallinn – Ühe lahkuja lugu

Foto: Erakogu

Igal aastal lahkub Saku Gümnaasiumist mitmeid õpilasi, et asuda õppima Tallinnasse. Põhjuste välja selgitamiseks küsitlesin üht meie ridadest lahkunud õpilast Triin Siimu, kes sellel aastal alustas õpinguid Tallinna Reaalkooli kümnendas klassis.

Kuidas tulite mõttele minna Reaalkooli?

Kõigepealt läks üks tuttav Reaalkooli seitsmendasse klassi (Reaalkoolis tehakse alates 7. klassist juurde veel üks klass 7.c, kuhu pääsevad erinevatest koolidest pärit õpilased). Sealt tuligi mõte, et võiks ju proovida katsetele minemist. Sõbrannad küll alguses kahtlesid, aga katsetele läksime viiekesi. Kui oleksin ainsana sisse saanud, siis arvan, et oleksin sellest hoolimata sinna läinud. Õnneks aga saime kõik sisse, kahjuks aga ühe tee viis peagi Gustav Adolfi Gümnaasiumisse.

(Kõik viis õpivad praegu Tallinna erinevates gümnaasiumites.)

Miks läksite Reaalkooli ?

Üheks põhjuseks oli klass, kus ma olin. Mul oli vaja vaheldust ja ma tahtsin kohata uusi inimesi. Arvasin ka, et saan seal endale parema hariduspõhja edaspidiseks ning usun seda siiani, osalt läksingi sinna taseme ja maine pärast.Kui ma poleks Reaalkooli läinud ei oleks ma see, kes ma olen praegu ja ma ei kahetse oma otsust kooli vahetada.

Kuidas on Reaalkool võrreldes Sakuga?

Reaalis on palju raskem, see pole just pluss, rohkem jääb õppida, mis omakorda tähendab, et peab rohkem vaeva nägema. Kuid tulevikus võib see kasuks tulla. Lõppude lõpuks sõltub kõik ju alati iseendast, kas viitsid õppida või mitte. Võib-olla on sealsetel õpilastel rohkema tahtejõudu, kuid ärge arvake, et kõik reaalikad hirmsad tuupurid oleksid. Hoopis vastupidi! Meil on siin väga lahe.

Arvasin ka, et saan seal endale parema hariduspõhja edaspidiseks ning usun seda siiani, osalt läksingi sinna taseme ja maine pärast.

Mis üritused ja traditsioonid on Reaalkoolis?

1. september algab staadionil, kust lahkutakse pudireas (üksteise järel, käed selja taga), selline äraminek on saanud nime legendaarse füüsika õpetaja Paul Ederbergi järgi, keda kutsuti Pudiks. Kooli sünnipäeval toimub aktus, millele järgneb ühine tordi söömine (igal klassil on oma tort). Nagu iga kool, tähistame meiegi vabariigi sünnipäeva. Iga aastasest rebaste nädalast sain ka mina see aasta osa võtta. Igal rebasel on oma jumal, kelle käske peab rebane täitma, ÜKSKÕIK, mis see on. Kõiki asju ma ei maini, sest põnevus on ka oluline. Moeshow´d ja stiilinädaladki ei jää sellele koolile võõraks ja toimub veel palju-palju huvitavat.

Millised on kooli õpetajad?

Õpetajaid on väga erinevaid. Osad on nagu õpetajad ikka, räägivad klassi ees ja hoiavad hästi korda. Minu keemia õpetaja on karmide reeglitega – kui sa tunnis juttu ajad, võib-olla natukene mõnitab klassi ees (juhtub harva) ja kui väga palju jutustad, saadab ta poisi nurka ja tüdruku klassist välja. Ükskord ütles ühele õpilasele: “Pole ühtegi tunniülesannet teinud, jah? Näeme siis kontrolltöö ajal, enne ma ei taha sind tunnis näha, oled minu tundidest vabastatud. Ma ei hakka sulle puudumisi märkima.“  Aga tunnis saab aeg-ajalt ka nalja. Vene keele õpetaja otsustab tunnikontrollide tegemise üle Ferrari puldiautoga (mitte igakord). Valib ühe õpilase, kes peab autoga ümber tooli sõitma. Kui auto kuskile vastu põrkab tuleb töö. Olen kuulnud, et kui ta tuleb klassi kohvitassiga, millel on kiri „BOSS“ tuleb samuti töö. Selle õpetaja kiiksuks on sekretäri valimine, igas klassis on üks õpilastest sekretär. Temal on võimalus suulistest töödest kõrvale hiilida. Näiteks ütled: “Mul on paha tuju“ ja sa võid vabalt selle järgi vastata, ühte sa ei saa. Mina olen meie rühma sekretär. Sekretäri valib õpetaja juhuslikult. Meie kooli õpetajatelt on pärit mitmeid naljakaid ütluseid, aga nende ettelugemine võtaks liiga kaua aega, kuid kindlasti on mõni ka kuulmata jäänud. Aga tulge ja uurige ise järele.

Tekst: Siret Siim

Lisa kommentaar

